Prymasa Stefana Wyszyńskiego 21, 05-092 Łomianki
601 241 903 lub 513 322 173
biuro@wensar.pl

Ile kosztują i jak długo trwają naprawy powypadkowe?

Ile kosztują i jak długo trwają naprawy powypadkowe?

Serwis samochodu w warsztacie to nieodłączna część użytkowania auta. Większość kierowców potrafi przewidzieć, ile trwa rutynowa wymiana oleju czy zmiana opon wraz z wyważeniem. Jednak wizyty w warsztacie blacharsko-lakierniczym należą do rzadkości i najczęściej konieczności wymuszonej zdarzeniami drogowymi. Nie wiesz, ile kosztują naprawy powypadkowe i jak długo trwają? W tym artykule dowiesz się, z jakimi kosztami i jak długim oczekiwaniem musisz się liczyć.

Powypadkowe naprawy blacharskie – od czego zależy czas trwania i koszt?

Stłuczki, kolizje czy uszkodzenia parkingowe mogą przytrafić się każdemu kierowcy. Niezależnie od tego, czy jesteś sprawcą, czy też poszkodowanym, pojawią się nerwy i konieczność usunięcia szkód. Gdy już emocje opadną, przychodzi pora na naprawy powypadkowe, a te mogą powodować pewną konsternację. Wymiana przedniego zderzaka czy lakierowanie maski nie jest w końcu tak częste, jak wymiana tarcz hamulcowych czy nabicie klimatyzacji. Stąd też pojawia się pytanie: ile kosztują i jak długo trwają naprawy powypadkowe? Na ostateczny czas i koszt napraw składa się kilka czynników, a wśród nich najważniejsze to:

  • Miejsce uszkodzeń – mniejsze elementy, np. błotniki czy nadkola będą tańsze w naprawie i zakupie niż większe, np. drzwi czy maski.
  • Rozległość uszkodzeń – zasada bardzo prosta, im więcej uszkodzonych elementów tym dłuższa i bardziej kosztowna będzie wizyta w serwisie.
  • Rodzaj zalecanych prac – w niektórych przypadkach sprawdzi się metoda PDR, jednak w wielu sytuacjach należy wymienić elementy karoserii.
  • Dostępność części – większość elementów karoserii do popularnych aut, np. Ford Focus czy Kia Ceed jesteśmy w stanie dostać od ręki, podczas gdy części do rzadkich modeli wymagają sprowadzania, nierzadko z zagranicy.
  • “Sezonowość” wypadkowa – w okresie wzmożonego ruchu, np. wakacje, okolice świąt bożonarodzeniowych wzrasta ruch drogowy, co za tym idzie: zwiększa się liczba wypadków i ilość pracy dla blacharzy-lakierników.

Wgniecenia i odkształcenia karoserii

Najszybsze i najtańsze naprawy powypadkowe nie będą wymagać ani zakupu nowych części do auta ani też gruntownego lakierowania. Większość pojedynczych wgnieceń powstałych przy niegroźnych zdarzeniach można usunąć metodą PDR. Co to jest metoda PDR? To technika usuwania wgnieceń bez lakierowania auta (z ang. Paintless Dent Repeair – “Bezlakierowa” Naprawa Wygięć), w której “rozmasowana” blacha jest wyciągana z dołka wgnieceniowego. To niedroga naprawa, która jest efektywna przy jednej, maksymalnie dwóch wgniotkach na danej części karoserii. Usunięcie jednego wgniecenia zajmuje – zależnie od miejsca wgniecenia i jego głębokości – od 40 do 90 minut. Należy jednak mieć na uwadze, że metoda PDR nie sprawdzi się przy głębokich lub skomplikowanych uszkodzeniach. Część osób decyduje się na metodę PDR przy uszkodzeniach po gradobiciu, jednak tutaj problemem będą koszty. Usunięcie jednego wgniecenia to koszt rzędu 120-180 złotych, co przy około 50 śladach na masce da kwotę znacznie przewyższającą wartość naprawianego elementu. Dlatego też w wielu wypadkach powypadkowa wymiana elementów karoserii będzie szybsza i bardziej opłacalna.

Powypadkowe wymiany elementów karoserii

Powszechną praktyką jest wymiana mocno uszkodzonych elementów karoserii, w szczególności listew ozdobnych i plastików. Takie części już przy wgnieceniach lub pęknięciach są nieopłacalne w naprawie, dlatego nie stosuje się metody PDR na grillach czy progach. Powypadkowe wymiany plastikowych elementów karoserii to stosunkowo niski koszt, który waha się od 120 do 400 złotych, zależnie od elementu. Wymiana jest szybka i zależnie od miejsca zajmuje od kilkunastu minut do kilku godzin. W dodatku nie trzeba ich lakierować, więc są praktycznie gotowe do montażu. Nieco większe koszty wiążą się z wymianą elementów blaszanych, które to muszą być dokładnie dopasowane. Nawet milimetr błędu może sprawić, że symetryczna bryła pojazdu zostanie zachwiana lub że drzwi będą się otwierać znacznie gorzej. Dlatego też przy wymianie elementów potrzebny jest czas – im więcej elementów, tym naprawa liczona będzie nie w godzinach, lecz dniach. Koszty także będą większe – co najmniej 350 złotych od elementu. Nie zmienia to jednak faktu, że efektem końcowym będzie auto wyglądające jak nowe. Mając na uwadze różne budżety naszych klientów, oferujemy powypadkowe naprawy zarówno na zamiennikach, jak i oryginalnych częściach.

Co lepsze – zamiennik czy część oryginalna?

Decydując się na wymianę elementów karoserii, przyjdzie Ci stanąć przed wyborem: oryginalne czy zamienniki? Wielu kierowców pokieruje się głosem portfela i wybierze drugą z opcji. Jest ona z reguły tańsza, a w hurtowniach można znaleźć pełno zamienników, które wystarczy polakierować. Jednakże “tańszy” nie zawsze znaczy “lepszy”. Zdarzają się przypadki, że zamienniki w minimalnych detalach różnią się od oryginałów. Przy sprzedaży pojazdu wprawione oko nabywcy rozpozna wymieniony i lakierowany element. Poza tym zamienniki często mają gorsze zabezpieczenia antykorozyjne od oryginałów. Decydując się na naprawy blacharsko-lakiernicze, warto rozejrzeć się za oryginalnymi częściami do Twojego pojazdu. W przypadku starszych modeli dobrze jest wybrać się na auto szrot i tam dobrać interesujący element. Dla nowszych modeli warto poszukać na serwisach motoryzacyjnych  “dawcy”, czyli auta ze szkodą całkowitą, ale wciąż oferującego interesujące części do wykręcenia i sprzedaży. Takie części mają lepszą powłokę antykorozyjną, są szybkie w montażu, a zarazem minimalizuje się ryzyko uszkodzenia podczas dopasowania elementu. Dodatkowo, przy wyborze identycznego odcienia lakieru odchodzą koszty lakierowania, które zwykle są najdroższym punktem napraw.

Powypadkowe lakierowanie auta 

Pora na ostatni element napraw, jakim jest lakierowanie auta. Jest to zadanie wymagające dużego doświadczenia, pewnej ręki i cierpliwości, więc usługi te nie będą należeć do najtańszych. Na szczęście, przy standardowej renowancji lakieru wystarczy autodetailing, który zakryje płytkie rysy. Natomiast rysy głębokie, które odsłaniają stalową, niepolakierowaną konstrukcję, oznaczać będą konieczność lakierowania. To koszt około 200-300 złotych, a zakrycie będzie trwać około 4-6 godzin. Lakierowanie pojedynczego elementu zaczyna się od 800 złotych i trwa nawet przez 8-10 godzin. Jeśli do polakierowania jest kilka elementów, np. przednie i tylne drzwi, błotnik, maska i zderzak, wówczas oczekiwanie sięga do 3-4 dni roboczych. Część klientów decyduje się zostawić niedopasowany lakier nowej części – taką decyzję też zrozumiemy i uszanujemy. Lepiej nie zabierać się za samodzielne malowanie garażowymi metodami – nieumiejętne lakierowanie może uszkodzić część, nie wspominając o fatalnym efekcie wizualnym. Dlatego też warto zaufać specjalistom i zdecydować się na profesjonalną obsługę. 

Dlaczego warto zlecić powypadkowe naprawy blacharskie specjalistom z WENSAR?

Powypadkowe lakierowanie wykonywane w naszym warsztacie WENSAR to gwarancja wysokiej jakości wykończenia i idealnego dopasowania części. Czas i koszt napraw uzależniony jest oczywiście od różnych czynników, jednakże każdorazowo informujemy o szacowanym terminie ukończenia prac. Przedstawiamy także jasny i przejrzysty kosztorys, bez ukrytych opłat, haczyków i nieprzyjemnych niespodzianek. Działamy transparentnie – każdy klient może w dowolnym momencie odwiedzić warsztat lub zadzwonić do nas i zapytać o postęp prac. Jeszcze przed przyjęciem zlecenia możesz zwrócić się do nas o bezpłatne i niezobowiązujące wycenienie napraw. Nasi specjaliści czekają na Ciebie i chętnie odpowiedzą na Twoje pytania!

 

Zadzwoń do nas!